Porozmawiaj ze mną Komunikacja

Scenka prawdziwa. Spotyka się kobieta z mężczyzną w kawiarni. Ona z uśmiechem mówi na powitanie: Jak dawno cię nie widziałam, jak się cieszę, ze udało nam się wreszcie zobaczyć. Siadają, zamawiają kawę. Po około minucie ona odbiera telefon, nic ważnego, koleżanka potwierdza spotkanie. On wyjmuje gazetę i przerzuca strony. Kobieta kończy rozmowę, on nadal czyta gazetę.
-Słuchaj nie uwierzysz, gdzie byłam, no zobacz jaki piękny pokój mieliśmy, zaraz pokażę Ci zdjęcia- kobieta wyjmuje ponownie telefon.
Mężczyzna nadal przerzuca gazetę komentując tylko krótkim aha. Jego koleżanka nerwowo przerzuca zdjęcia.
-No zobacz jaki widok był, nie interesuje Cię to?
– Widziałem- komentuje on znad gazety
Dalej rozmowa przebiega w podobnym tonie, ona próbuje czymś zaimponować, on coraz bardziej zasłaniania się gazetą.
Pytanie czy tak trudno nam się spotkać, żeby po prostu porozmawiać, czy pan jest panią po prostu znudzony, tylko wtedy rodzi się pytanie po co marnuje czas na takie spotkania.
Jednak jeśli mam być uczciwa, czy rzeczywiście jest tak, że jest nam trudno rozmawiać? Ile razy odbieramy telefon jak jesteśmy z kimś na spotkaniu, ile razy myślimy o czymś innym siedząc z kimś na kawie. Wiem co mi odpowiecie, może rozmówca jest nudny. Może jest, ale w takim wypadku może lepiej zrezygnujmy ze spotkania, nie traćmy czasu, a jeśli już się na nie decydujesz, bądź tam na prawdę i słuchaj.
A jak efektywnie rozmawiać, z szacunkiem do drugiej strony:
1. Przede wszystkim nie przerywaj– wiem to kuszące w odpowiednim momencie powiedzieć- a wiesz miałam to samo lub tak wiem, moja koleżanka też przez to przechodziła. Wiem z własnego doświadczenia, ciężko się powstrzymać, ale postaraj się. Zawsze możesz o tym opowiedzieć później.
2. Jeśli masz wrażenie, ze rozmówca cię nie słucha, staraj się słuchać uważnie jego. Taki trik, ale w 99% wypadkach działa i druga osoba staje się bardziej zaangażowana w rozmowę.
3. Okaż zainteresowanie tematem, zadawaj pytania, podsumuj co rozmówca mówi swoimi słowami, aby upewnić się, że dobrze rozumiesz

Wyzwanie dla ciebie: jeśli dbasz o jakość produktów, które kupujesz, usług, które zamawiasz, zadbaj tak samo o jakość komunikacji w twoim związku, wśród znajomych i przyjaciół. Nie marnuj czasu na niby rozmowy.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *